Animatie Studio Werp / Portfolio van Klaas Lageveen

Diensten

pijltjeWerp denkt graag met u mee over hoe uw organisatie zich het beste kan profileren en hoe uw product of dienst de uitstraling krijgt die het nodig heeft. De eerste indruk is belangrijk, daarom is het hebben van een volwassen uitstraling onmisbaar in uw organisatie. Een animatie maken is in wezen heel simpel. Toch heb ik hieronder de verschillende stadia neergezet om tot het eind-produkt te komen. Sommige stadia wijzen zich vanzelf, en anderen zijn optioneel.

streep

 

Pre-produktie

Het doel, de doelgroep en de sfeer van de film worden in één klap helder. Samen met de klant werken we samen aan een goed communicatie-concept, en kijken we wat nodig is om dit te visualiseren.
Storyboarden betekent het visualiseren van de film voordat er iets gefilmd of geanimeerd wordt. In deze fase wordt de lengte van de shots en scenes duidelijk. Camera standpunten en bewegingen worden uitgedacht en gevisualiseerd.
Storyboarden betekent het visualiseren van de film voordat er iets gefilmd of geanimeerd wordt. In deze fase wordt de lengte van de shots en scenes duidelijk. Camera standpunten en bewegingen worden uitgedacht en gevisualiseerd.

Produktie

Een film moet ook ontworpen worden. Alles wat in beeld te zien is moet over na gedacht en ontworpen worden. Hoe ziet de film eruit? Hoe zien de omgevingen eruit. Welke kleuren gaan er gebruikt worden. Wordt het 2D of 3D. Karakters moeten ontworpen worden. Voor welke ‘look’ wordt er uiteindelijk gekozen, en nog veel meer.
Na de ontwerp fase moeten deze ontwerpen geanimeerd worden, in shots en in scenes. Dit kan zowel in 2D als in 3D. Denk bijvoorbeeld aan producten, karakters of camera-bewegingen.
Dit is een hele brede term maar grof gezegd is het toevoegen van digitale elementen aan live-action. Van een geanimeerd karakter, een explosie. green screen, digitale make-up, of zelfs het weghalen van elementen uit de film, etc. Er zijn heel veel mogelijkheden.
streep